SEMINARIUM

Program:

V edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. dr hab. Zbyszko Melosik (WSE UAM), Piękno i estetyka matematyki
  • prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
  • dr Roman Czarnowski (WMiI), Słowo wprowadzające o matematyce
  • prof. dr hab. Roman Kubicki (WF UAM), O matematycznym zapleczu dylematów życia
  • dr Bartłomiej Bzdęga, A jednak się (nie) da!
  • prof. dr hab. Barbara Nowak (WSE UAM), Od pierwotnego rytmu do Wstęga Möbiusa
  • prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska (WSE UAM), Wychowanie w metaforze trzech wysp
  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Obrazy liczone Romana Opałki

Program:

IV edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium kultury
  • prof. zw. dr hab. Małgorzata Cywińska (WSE UAM), Uwarunkowania sytuacji stresowych i porażek w życiu dziecka
  • dr hab. Michał Klichowski (WSE UAM), Matematyka w laboratorium neuronauki
  • dr Tomasz Przybyła (WSE UAM), Matematyka w ruchu – jak nowe technologie mogą wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Magia
  • mgr Kinga Kolczyńska-Przybycień (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 w Poznaniu), Rola konkursów w nauczaniu matematyki
  • mgr Agata Olędrzyńska (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Grunwald), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
  • mgr Magdalena Kuśnierek (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Piątkowo), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach), Wizualność Matematycznego Laboratorium Kultury

Program:

III edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium kultury
  • dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Rola narzędzi TI na lekcjach matematyki okiem badacza i nauczyciela
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Programy odnoszące się do siebie samych
  • dr Marlena Woźniak (SP nr 2 w Plewiskach), Programowanie jako czwarta kompetencja współczesnego człowieka. Programowanie kariery edukacyjno-zawodowej
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach) Edukacja kulturowa: Matematyczne Laboratorium Kultury

Program:

II edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium kultury 2017
  • dr Izabella Kaiser (WSE UAM), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach matematyki
  • dr Tomasz Przybył (WSE UAM), Angażowanie przez TI – wykorzystanie aplikacji do kształtowania kompetencji matematycznych dzieci
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Odkrywanie piękna matematyki w szkole
  • mgr Maciej Szymaniak (CK Zamek), Projekty interdyscyplinarne Centrum Kultury Zamek
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Matematyczne Laboratorium Kultury. Raport z projektu naukowo-edukacyjnego

I edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium kultury 2015
  • prof. zw. dr hab. Barbra Nowak (WSE UAM)
  • mgr Olga Kopienka (WSE UAM)
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Łączenie kropek: umiejętności zdobywania przez ucznia wiedzy w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej